<

Je li predviđeno da se zekat i dobrovoljni prilozi daju samo u mjesecu ramazanu?

Pitanje: Je li predviđeno da se zekat i dobrovoljni prilozi daju samo u mjesecu ramazanu?

Odgovor: Davanje dobrovoljnih priloga nije ograničeno na mjesec ramazan, nego je poželjno da se oni daju i u drugim mjesecima, a zekat se daje onda kad protekne godina dana od posjedovanja određenog imetka, i ne čeka se nastupanje ramazana, osim ako ta godina protekne u mjesecu šabanu: nema smetnje da se sačeka nastupanje ramazana. Ali ako se radi o vremenskom periodu od nekoliko mjeseci, tad nije dozvoljeno čekati, to više jer se zekat mora dati navrijeme; a dozvoljeno ga je dati prije vremena. Izdvajanje zekata nije dozvoljeno odlagati zato što se obaveze koje su nečim ograničene moraju izvršavati odmah. Uzasve to, čovjek ne može biti siguran da će, odgodi li izdvajanje zekata, poživjeti do vremena u kojem ga ima namjeru izdvojiti. Umre li prije toga, taj će zekat biti dug za koji će biti odgovoran, a njegovi nasljednici, možda, neće dati taj zekat nakon njegove smrti jer neće biti upućeni u taj slučaj. Osim toga, čovjeka i druge neočekivane prilike mogu odvratiti od izdvajanja zekata ukoliko ga ne izdvoji navrijeme olahko se odnoseći prema toj obavezi. Kazao sam, a ponavljam: davanje dobrovoljnih priloga nije ograničeno na određeno vrijeme, pa ni na mjesec ramazan, već je poželjno da se oni uvijek daju, no mnogi ljudi preferiraju davanje milostinje u mjesecu ramazanu zato što taj mjesec ima posebnu vrijednost i zato što se u njemu očituju plemenitost i darežljivost. Štaviše, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, najdarežljiviji čovjek, najviše je udjeljivao upravo u mjesecu ramazanu, kad bi ga posjećivao melek Džibril i poučavao ga Kur’ani-kerimu. U vezi s tim, valja nam znati da je izdvajanje zekata i davanje dobrovoljnih priloga u mjesecu ramazanu vrednije samo u onom slučaju da neko drugo vrijeme ne sadrži odliku koja je veća od odlike tog mjeseca. Naprimjer, ako su siromasi u velikoj potrebi prije ramazana, tad nije bolje izdvajanje zekata i davanje dobrovoljnih prilikoga odložiti za mjesec ramazan, nego siromasima treba pomoći onda kad im je pomoć najpotrebnija. Uzgred rečeno, siromašnim je muslimanima pomoć potrebnija prije i poslije ramazana jer mnogi ljudi daju zekat i milostinju upravo u ramazanu, pa siromasi tad imaju dovoljno, a većinu godine žive u teškoj oskudici. Evo, ovo bi obveznik trebao imati na umu.

Šejh Muhammed b. Usejmin

<