<

Epidemija gora od korone

Tračanje kao hobi

Gibet (tračanje) je ta strašna epidemija koja je zahvatila mnoge vjernike, a njene posljedice su daleko gore od korone. Nažalost, oni koji su zahvaćeni tom epidemijom ne samo da ju ne vide kao takvu, već ju tretiraju kao hobi, uz kahvu, u šetnji, na društvenim mrežama itd…Uzvišeni Allah je zabranio ogovaranje, te ga usporedio sa jedenjem mesa mrtvog brata. „Zar bi nekome od vas bilo drago da jede meso umrloga brata svoga – a vama je to odvratno – zato se bojte Allaha; Allah, zaista, prima pokajanje i samilostan je.“ (El-Hudžurat, 49)

Vjernik ne može sebe tješiti i opravdavati riječima poput „Ah, danas svi ogovaraju…“ , „nisam ja ništa slagao/la“ , „nije to ogovaranje, samo raspravaljamo (o dotičnom)“ itd… jer ako zavaravamo sebe, Allaha zavarati nećemo. Tuđi fizički izgled, djela, privatni problemi itd. – ne tiču nas se. Uzmimo za primjer, da je neki brat opsovao u našem prisustvu. On se možda pokajao istog momenta i Allah mu je već oprostio, a mi idemo okolo i govorimo „Kakav je, pred narodom glumi da je fin insan, a psuje ko kočijaš…“

Bojmo se Allaha, svoja djela skrivamo i nadamo se da ih Gospodar neće razotkriti, a istovremeno tuđa besramno prenosimo pa često i nadodamo nešto svoje bez truna grižnje savjesti prema osobi kojoj nanosimo zlo i nepravdu, kaljamo njen ugled i čast itd.

Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao: “Znate li šta je to gibet?” Rekoše: “Allah i Njegov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem), najbolje znaju.” Reče: “Da spomeneš svoga brata sa onim što mu je odvratno.” Bi rečeno: “A ako je tačno to što kažem o svome bratu?” Reče: “Ako je tačno to što si o njemu rekao, ogovorio si ga, a ako nije, onda si ga potvorio.” (Muslim)

Jedne prilike je Aiša, radijallanu anha rekla za Safiiju kako je niska, na što joj je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem odgovorio: „O Aiša, rekla si takve riječi, koje kad bi se pomiješale sa morem, zamutile bi ga.” (Tirmizi)

Ogovaranje i pamet

Osoba koje je inteligentna, ako je upoznata sa time da je tračanje grijeh, sigurno će paziti svoj jezik (i uši!), te se držati što dalje od toga. Da li je itko od nas spreman pokloniti svoja dobra djela osobi koju smo ogibetili? I još gore, ponijeti na Sudnjem danu sva njezina loša djela? Hasan El-Basri je čovjeku koji ga je ogovarao poslao punu zdjelu voća i poručio mu: “Čuo sam da me gibetiš, a time meni poklanjaš svoja dobra djela i preuzimaš moja loša. Zbog toga što ti se ne mogu drukčije odužiti, šaljem ti ovu hediju u znak zahvalnosti za tvoju velikodušnost!”

Ako bilo tko od nas čuje tračeve o nekom od svoje braće ili sestara, naređeno nam je da se tome usprotivimo, nježno, mudro i uljudno. To je u skladu s onim što je rekao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: “Ko od vas vidi kakvo zlo neka ga ukloni rukom, a ako to ne može, onda svojim jezikom, pa ako ni to ne može, onda srcem – a to je najslabiji vid imana.“ (Muslim)

Dakle, najmanje od toga je suprotstavljanje u našim srcima, što bi nas u ovom slučaju trebalo natjerati da napustimo skup na kojem se gibeti. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je rekao: „Ko zaštiti čast svog brata muslimana kad on nije prisutan, Allah će mu na Sudnjem danu zaštititi lice od Vatre.“ (Tirmizi)

Sami sebe testirajmo u kojoj smo kategoriji, američka spisateljica i aktivistica Eleanor Roosvelt je rekla: “Veliki umovi raspravljaju o idejama. Srednji umovi raspravljaju o događajima. Sitni umovi raspravljaju o ljudima.“. Mudar insan neće tračati, niti dozvoliti da se pred njim čini isto. Poslovica kaže da trač umire onda kada dođe do ušiju mudrog čovjeka.
_____________

Cijenjeni brate i cijenjena sestro, ako među prijateljima imaš onih koji ti prenose tuđe riječi, situacije u njihovim domovima i sl., znaj da isto to čine tebi iza leđa. Ako si ti od onih koje je ulovila ova bolest, pokaj se svome Gospodaru i ostavi se toga već danas, traži lijek kod Njega. Omer, radijallahu anhu, rekao je: “Pridržavajte se spominjanja Allaha, jer je to lijek, a čuvajte se spominjanja ljudi, jer je to bolest.”

Kao što ne želimo da Allah razotkrije naša sramna djela i da se o nama priča, tako i mi ne spominjimo druge i kontrolirajmo šta izlazi iz naših usta. Molimo Allaha da popravi stanje svih vjernika i vjernica, amin.

<