<

O hodžama koji „otvaraju kitab“ i „liječe od svih bolesti“

Pitanje: Postoje ljudi koji se bave veoma sumljivim djelatnostima skrivajući se ispod ahmedije o čemu ćemo malo opširnije obrazložiti da biste nas što bolje razumjeli i time nam dali tačniji i jasniji odgovor.

Naime, radi se o ljudima koji se bave liječenjem ljudi od haman svake bolesti.

Posebno je zabrinjavajući način na koji ti dotični ljudi rade. Da bi se utvrdila dijagnoza odnosno vrsta bolesti prvo se “otvara kitab” uz naravno određenu novčanu nadoknadu. Iz kitaba „saznaju“ bukvalno sve od momenta kada je osoba oboljela, gdje je oboljela, od čega je oboljela, koja osoba je uzročnik, odnosno sihirbaz i još mnogo toga, naravno na taj način se određuje i način liječenja.

Koliko mi znamo i koliko smo naučili slušajući vaše hutbe, samo je Allah taj koji poznaje neviđeno, skriveno i otkriva viđeno. Samo je Allahovo svojstvo da poznaje gajb, budućnost, sudbinu i neviđeno.

Riječ je o osobama koji liječe od svega i svačega; od nervoze raznih vrsta oboljenja, duševnih patnji, fizičkih tegoba, steriliteta i da ne nabrajamo više, a uz to prikupljaju za sebe veoma veliku količinu novca. Uz sve ovo da naglasimo da se u tom liječenju ne uče rukje već se pišu razne hamajlije! Nije rijedak slučaj da se piše stoci pa da se na vratovim hajvana ili oko rogova okače nekakve hamajlije.

Zašto se u stvari obraćamo ovim pitanjem?

Prvo: Ako je to zabranjeno, pokuđeno, odnosno haram, da se apeluje kako bih se sa tom praksom prekinilo.

Drugo, i za nas najznačajnije, ako je takva vrsta djelatnosti zabranjena, da li je džematlijama kabul da klanjaju za takvom osobom kada stane da predvodi džemat s obzirom da džematlije znaju za djela dotičnog imama.

U nadi da ćete nam u najskorije vreme odgovoriti, molimo Allaha da vas nagradi i da nas sve skupa uvede u Džennet.

Odgovor: Obaveza je prilikom liječenja da se povede računa o tome da ono bude na šerijatski dozvoljen način, putem korištenja dozvoljenih lijekova (medicinski) ili učenjem rukje (Kur’ana i dova iz sunneta Allahova Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem).

U zadnje vrijeme se pojavio veliki broj tih tako-reći nadri hodža koji, skrivajući se pod ahmedijom, obmanjuju ljude stičući na taj način velike svote novca. Pri tom koriste raznorazne obmane, varke, a u velikom broju slučajeva i potpomaganje džinnima sa kojima su sklopili ugovor time što su prodali svoju vjeru za nešto što malo vrijedi.

Nije čudno to što ti takvi ljudi koji ”otvaraju kitab” znaju ono što se dešava i određene stvari koje su se desile jer ih o tome obavještavaju džinni kojima je Allah dao veliku snagu, brzinu i pamćenje. Džin je taj koji obavještava spomenutu osobu o informacijama osobe ili bolesnika koji dolazi kod njega, što nadri hodža iskorištava da bi stekao povjerenje svojih ”mušterija”, koji kada vide kako im je ”hodža pogodio” i saznao neke njihove tajne stvari i događaje, govore: ”Eto, vidiš, kako mi je pogodio.” ”Hodža” to vrlo vješto iskorištava kako bi nakon toga uz tu istinu dodao sto laži o onome što će se desiti, a što u stvari ne zna niko drugi osim Allaha, subhanehu we te’ala. Kaže Uzvišeni Allah:

قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ

”Reci: Niko, osim Allah, ni na nebu ni na Zemlji, ne zna što će se dogoditi; i oni ne znaju kada će oživljeni biti.” (Neml, 65. ajet)

I kaže:

وَعِندَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لاَ يَعْلَمُهَا إِلاَّ هُوَ

„U Njega su ključevi svih tajni, samo ih On zna.“ (En’am, 59. ajet)

Čak i Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem, nije znao gajb osim ono čemu ga je poučio Njegov Gospodar. Kaže Uzvišeni:

قُل لاَّ أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلاَ ضَرًّا إِلاَّ مَا شَاء اللّهُ وَلَوْ كُنتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لاَسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ إِنْ أَنَاْ إِلاَّ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ

”Reci (o Muhammede): “Ja ne mogu ni samom sebi neku korist pribaviti, ni od sebe kakvu štetu otkloniti; biva onako kako Allah hoće. A da znam gajb, stekao bih mnoga dobra, a zlo bi bilo daleko od mene; ja samo donosim opomene i radosne vijesti ljudima koji vjeruju.” (E’araf, 188. ajet)

Stoga je ulema složna da je onaj ko ovo svojstvo – svojstvo poznavanja gajba – pripiše sebi, postao nevjernik i otpadnik od dini islama, ako se radilo o osobi koja je za sebe tvrdila da je musliman.

Šejh Muhammed ibn Abdil Vehhab, rahimehullahu te’ala, kaže:

„Taguta je puno, ali su pet osnovnih: … Četvrti: Ko priziva znanje gajba, mimo Allaha. Dokaz tome su riječi Uzvišenog :

عالم الغيب فلا يظهر على غيبه أحدا * إلا من ارتضى من رسول فإنه يسلك من بين يديه ومن خلفه رصدا

“On je poznavalac gajba i On tajne svoje ne otkriva nikome, osim onoga koga On za poslanika odabere; zato On i ispred njega i iza njega postavlja one koji će ga čuvati.” (El-Džinn 26-27. ajet)

Stoga nije dozvoljeno muslimanu koji vjeruje u Allaha i Sudnji dan da odlazi takvim osobama i od njih traži pomoć. A onaj ko ode njemu i povjeruje u ono što on tvrdi od poznavanja gajba i on je počinio djelo kufra, da nas Allah sačuva od toga. Kaže Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi we sellem:

„Ko dođe vračaru ili gataru i povjeruje u ono što on kaže, takav je zanevjerovao u ono što je objavljeno Muhammedu.“ Hadis bilježi imam Ahmed i drugi, a hadis je hasen li gajrihi.

Ukoliko je šerijatskim putem dokazano da se osoba koja je imam bavi spomenutim stvarima, onda nije dozvoljeno klanjati za takvom osobom, jer je svojim postupkom izašla iz Allahove vjere, a vjerniku nije dozvoljeno da klanja za osobom koja je nevjernik.

Stoga i ovom prilikom savjetujem sebe i sve muslimane da povedu računa o svojoj vjeri i sticanju šerijatskog znanja i na taj način sačuvaju se ovog teškog grijeha i obmane ovih ljudi.

Izvor: Stazom islama

<